Buku Pelawat

Dedikasi Terhadap Tugas Dan Tanggungjawab

Dedikasi merupakan sifat yang mulia yang boleh diertikan sebagai gigih dan ikhlas dalam melaksanakan tindakan dan tidak mudah berasa jemu lebih-lebih lagi ketika menuntut ilmu.Dedikasi memerlukan pengorbanan tenaga, masa, harta dan lain-lainnya dalam usaha untuk mencapai sesuatu matlamat.
Orang yang berdedikasi mempunyai semangat dan cita-cita yang tinggi bagi meningkatkan kecemerlangan diri dalam apa jua bidang yang diceburi kerana mereka sentiasa melakukan sesuatu pekerjaan dengan bersunguh-sunguh, tidak mudah putus asa apabila mendapat kegagalan sebaliknya terus berusaha, mempunyai tahap kesabaran yang tinggi dalam menghadapi kesusahan, tekun dan berdisiplin dalam melakukan pekerjaan dan sentiasa mencari idea untuk mempertingkatkan mutu sesuatu yang dimilikinya.
Sifat dedikasi perlu ada pada diri kita bagi memastikan kita mendapat kejayaan dalam hidup.Seseorang yang gigih atau dedikasi dalam menjalankan tugas akan membuahkan hasil yang membanggakan. Oleh itu, marilah kita sama-sama meningkatkan taraf hidup kita dengan menanam sifat dedikasi dalam diri masing-masing.
Berusahalah dengan lebih gigih kerana kegigihan akan menghasilkan kejayaan yang cemerlang dalam hidup....InsyaAllah.
P/s : Buat kawan-kawan ku sekalian, buatlah sesuatu pekerjaan dengan ikhlas tanpa mengharapkan balasan kerana ganjaran dari Allah diatas pekerjaan yang kita lakukan amat indah sekali.

0 comments:

Catat Ulasan