Buku Pelawat

Selamat Bercuti

Buat guru-guru,pelajar SMK Padang Berampah Sipitang,selamat bercuti dan selamat pulang ke kg halaman dan selamat pengantin baru kepada yang bakal melangsungkan perkahwinan.

Alhamdulillah, exam dah habis, dan cuti sekolah bermula tapi ingat cuti pergi sekolah saje, bukan cuti jadi cikgu…seperti yang semua tahu, bukan setiap kali cuti, guru dapat bercuti… dah tersedia senarai panjang kerja-kerja yang nak disiapkan sepanjang cuti ni.

Pada guru-guru yang dah siap kerja tu, baguslah. Kadang-kadang ada orang kata banyak kerja ke?. setiap guru ada tugasannya sendiri. Lain guru, lain tugasannya.. memang lah kerja utamanya mengajar, tapi, tanggungjawab lain yang diberikan berbeza.Contohnya, guru pendidikan islam sibuk dengan PAFA, guru sains pula sibuk dengan PEKA nya, guru P.Moral, Sejarah, Geografi sibuk dengan folionya dan juga guru-guru yang mengajar tingkatan 3 dan 5, sibuk dengan peperiksaannya.Tugas guru biasiswa pula (kerja sepanjang zaman) dan bermacam-macam lagi lah… bergantung kepada banyak mana jawatan yang dipegang di sekolah.Pokoknya, setiap guru tu memang tak sama tugasnya. Jadi, janganlah anggap kalau seorang cikgu free dan relax, cikgu lain juga begitu….

Jangan lupa sesi persekolahan akan dibuka semula pada 15 Jun 2009.

0 comments:

Catat Ulasan